Kai kadaise atsirado kompiuterinis žaidimas gangsteriai ir įvairios šaudyklės, tėvai pasibaisėjo, jog vaikai žaidžia, būdami maži, tokius žiaurius dalykus. Tačiau šiais laikais į žaidimus jau nebėra žiūrima taip, kaip į pirmą kartą čiabuvių kraštan atplaukusius Kolumbo laivus. Visi priprato prie naujovės, ir ji jau nėra naujovė. Taip pat psichologai jau labai daug laiko tyrinėja, ką iš tiesų lavina, o gal kokias grėsmes žaidimai suteikia. Pavyzdžiui, žaidimas gangsteriai gali lavinti labai daug įvairių teigiamų mąstymo bruožų. Ką gero suteikia žaidimas gangsteriai ir kiti panašaus tipo žaidimai?
Loginis mąstymas
Pirmas dalykas, kurį būtų galima įvardinti kaip lavinamą, kurį paprastai ugdo ir kompiuteriniai žaidimai, tai yra loginis mąstymas. Kadangi žaidimų kilmė apskritai yra žmogaus darbas, kuris buvo pagrįstas logine veiksmų seka, nes reikėjo žaidimą suprogramuoti, tai ir pats žaidimas visada yra logiškas. Žaidėjo galimybės veikti taip pat telpa kokios nors logikos rėmuose. Taigi, žaisdami žaidimus, vaikai suvokia, kad yra logika kaip tam tikros taisyklės, ir kad dalykai nevyksta atsitiktinai, bet jie atsitinka dėsningai.
Strateginis mąstymas
Kadangi tenka daug mąstyti į priekį, prisideda ir strateginio mąstymo lavinimas. Kas bus, jeigu bus? Kas nutiks, jeigu nutiks? Ką daryti, kad būtų taip ir taip? Ir kas nutiktų, jeigu aplinkybė C visgi suveiktų? Panašūs mąstymo prototipai atsikartoja žaidimuose, kai reikia surasti geriausią strategiją, norint laimėti. Dėl to iš tiesų ženkliai lavinamas loginis mąstymas, o tai juk labai svarbi smegenų dalis.
Greita reakcija
Paprastai norint išlikti, nepralaimėti ir laimėti, žaidimuose reikia ne tik planuoti ir mąstyti į priekį, bet ir greitai reaguoti. Tokie žaidimai kaip šaškės ar šachmatai dažnai įvardijami kaip nuobodūs, kadangi juose nėra pakankamai reikalinga greitos reakcijos – gali mąstyti ir galvoti savo strategiją valandų valandas. Tačiau štai kompiuteriniuose žaidimuose tenka labai greitai reaguoti į pasirodantį pavojų ar besikeičiančias aplinkybes. Tai atitinkamai lavina ir kai kurias savybes.
Savisaugos instinktai
Kadangi dažnai žaidimuose pagrindinis veikėjas yra puolamas, visada būna rizika, kad žaidimas pasibaigs. Tad siekiant to išvengti, reikia daryti atitinkamus veiksmus. Tokiu būdu lavinasi ir savisaugos elgesys.
Kompiuterinis raštingumas
Nors kompiuterinis žaidimas nėra programavimas, tačiau dažniausiai vaikai, kurie būna linkę į žaidimus, vėliau puikiai susidoroja su bet kuriomis IT problemomis. Dėl žaidimo jie padarytų viską – kažką parsisiųstų, suinstaliuotų, sutaisytų programavimo klaidas ar net ir patį kompiuterį.