Kaip tvarkyti savarankiško darbuotojo apskaitą, kad niekas neprikibtų

SGBservisKad ir kokiame mieste dirbtumėte savarankiškai, buhalterinė apskaita bus ta pati. Ar tai bus buhalterinė apskaita Kaune, ar Vilniuje, ar Šiauliuose – visada reikės pirmiausia atsižvelgti į veiklos rūšį.

Kas yra savarankiškas darbuotojas

Prieš kalbant apie savarankiškų darbuotojų buhalteriją, verta pasidomėti, kas apskritai yra tas savarankiškas darbuotojas. Taigi, galima daryti šiokią tokią prielaidą, kad tai yra žmogus, kuris dirba savarankiškai, ne pas darbdavį, pats planuoja savo laiką, ir turi tą veiklą leidžiančius dokumentus. Populiariausios formos yra individualios veiklos pažyma, o taip pat ir verslo liudijimas. Kuo tai skiriasi? Dirbantieji su IVP turi susimokėti mokesčius nuo gautų pajamų, o dirbantieji su verslo liudijimais, šiuos išsiperka iš anksto. Dar jie vadinami patentais. Taip pat savarankiškais darbuotojais galima būtų laikyti ir tuos, kurie dirba tik direktorių turinčiose įmonėse. Tai gali būti individuali įmonė ar mažoji bendrija. Tada įstatymai kitokie, galimybės didesnės, tačiau ir mokesčiai, žinoma, didesni bei daugiau tenka gilintis į apskaitą.

Kada verta kreiptis į profesionalus

Patariama visada, kai pakeičiate savo veiklos pobūdį ir pradedate kažką naujo, konsultuotis su susijusių sričių specialistais. Tarkime, pradėję dirbti kaip individuali įmonė, jūs tampate juridiniu asmeniu, tiksliau, jūsų vykdoma veikla, laikoma, jau vykdoma ne jūsų, o juridinio asmens. Keičiasi tam tikri reikalavimai, apskaitos taisyklės. Naujokui tai gali būti tikrai painu ir keblu, dėl to nėra jokių priežasčių, kodėl vertėtų nesikreipti į profesionalus ir nesistengti kažko sužinoti apie šias veiklas. Veikiausiai jums paaiškins, kaip jūsų atveju geriausiai tvarkytis buhalteriją, o jeigu bus per sunku, galėsite pasirašyti sutartį ir buhalterija bus sutvarkoma už jus.

Ką galite padaryti patys

Iš esmės daugeliu atvejų, kada dirbate savarankiškai, didelę dalį buhalterijos jūs suprasite ir mokėsite sutvarkyti patys. Tačiau pasitaikys ir tokių formalumų, kada galbūt reikės buhalterio oficialaus parašo. To reikės, pavyzdžiui, kai turėsite smulkiąją įmonę ir su ja norėsite kažką pirkti, dalyvauti konkursuose ar pan. Taigi, situacijų, kai reikės buhalterių, atsiras ne tik dėl jūsų nežinojimo, o dėl to, kad to reikalaus formalumai.

Tačiau paprastiems individualiai dirbantiems pagal patentą arba IVP darbuotojams, daug buhalterijos bus lengva susitvarkyti ir patiems. Pavyzdžiui, susimokėti mokesčius, gautus nuo pajamų, susimokėti sveikatos draudimo įmokas ir pan. Tereikia nuo pat pradžių sekti visiškai visas gautas pajamas, taip pat viską, ką uždirbate, registruoti žurnale, ir atidėti mokesčiams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *